Czerwiec 15, 2015

I had a dream, czyli personalizacja e-marketingu

I had a dream, czyli personalizacja e-marketingu

Wyobraź sobie idealny świat e-commerce, w którym o potencjalnym kliencie wiesz więcej, niż myśli. Nawet jeśli pierwszy raz przekracza (nie)skromne progi Twojej witryny internetowej, Ty od razu rozpościerasz przed nim ofertę, o której marzy. Pssyt, to nie sen, to personalizacja e-marketingu.

Prosta w obsłudze platforma służąca personalizacji ofert, udostępnia narzędzia do zarządzania reklamami, dynamiczną treścią na stronie i mailami z dedykowaną treścią, np. z rabatem na konkretny towar. Dzięki historii (cookies) zakupów internauty, który oglądał kiedyś określone produkty w sieci, algorytmy generują informacje o tym, czym jest zainteresowany, wchodząc do Twojego e-sklepu. Ten i każdy kolejny kontakt z firmą, będzie personalizowany, co ułatwi m.in. wysłanie dynamicznego newslettera odpowiadającego potrzebom klienta. Warto podkreślić, że wiadomości one-to-one są generowane automatycznie, w czasie rzeczywistym, a ich celem jest przypomnienie użytkownikowi o produkcie, który kiedyś przykuł jego uwagę i np. został porzucony w sklepowym koszyku. Szansę na ponowne odwiedzenie sklepu w celu dokonania zakupów zwiększa fakt, że mail wysyłany jest wyłącznie wtedy, gdy adresat jest online.

Niekoniecznie kwiatek do kożucha

Jeśli do czerwonej sukienki pasuje beżowa torebka, to produkt ten również zostanie wyeksponowany na stronie e-sklepu lub kilka godzin później, w mailingu. Oznacza to, że personalizacja zwraca uwagę również na produkty komplementarne do tych, które klient sobie wcześniej upodobał. Wspomniane propozycje pojawią się w rekomendacjach, czyli w specjalnym wigdecie, który w prosty sposób można zamieścić na stronie internetowej. Nie przypomina on nachalnej reklamy w kontrastującej ramce, co dodatkowo zwiększa jego skuteczność. Widget może zostać ulokowany na stronie głównej, karcie produktu w wyszukiwarce lub w koszyku.

Persona non fuksa (osoba nieprzypadkowa)

Oferta handlowa kierowana jest wyłącznie do osób zainteresowanych danym produktem lub usługą, co kilkakrotnie zwiększa szansę dokonania sprzedaży. Wysłanie maila o tej samej treści do wszystkich klientów ze zgromadzonej bazy danych, nie przyniesie pożądanego efektu. Klienci lubią być sterowani dopóki, dopóty działania prowadzone przez sklep internetowy są wiarygodne. Konsument szybko zweryfikuje, czy działanie było serdeczną podpowiedzią, czy zwykłą manipulacją. Zaproponowana oferta, dostosowana do aktywności internauty, zwiększa konwersję i poziom satysfakcji klienta. Model personalizacji marketingu internetowego bezpośrednio przekłada się na sprzedaż: statystyki pokazują, że odbiorcy spersonalizowanych komunikatów wydają o kilkadziesiąt procent więcej, niż pozostali konsumenci. Sen e-commerce w końcu się spełnił!

Anna Hankiewicz
PR Manager

Bez kategorii
Share: / / /

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

© 2016 brandq.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.