Czerwiec 23, 2015

RTB vs porzucone koszyki – 1:0

RTB vs porzucone koszyki – 1:0

Pojawia się wtedy, kiedy jest potrzebna i znika, gdy cel marketingowy zostanie osiągnięty. Reklama RTB nokautuje wysoki wskaźnik odrzuceń i syndrom porzuconego koszyka zakupowego. Poznaj banery, które przyciągną klientów do Twojego e-sklepu.

RTB (skrót od słów: real time bidding) to sposób zakupu reklamy w internecie. Kampania polega na opłaceniu pojedynczych odsłon reklamy skierowanej do określonego użytkownika na aukcjach odbywających się w czasie rzeczywistym. Dzięki temu modelowi e-reklama jest precyzyjna, nienachalna i co najważniejsze, skuteczna. Potencjał RTB leży w personalizacji przekazu reklamowego. Oto przykład: Twoja reklama może wyświetlać się wyłącznie kobietom z konkretnego miasta. Kampania będzie emitowana w określonym czasie, np. podczas wieczornego meczu piłki nożnej, kiedy to panie surfują w internecie.

Śledzi każdy ruch klienta

Kody  trackingowe pozwalają śledzić i analizować zachowania użytkowników Twojego serwisu. Dzięki nim dowiesz się, w jakich dniach i o jakiej porze konsumenci przeglądają poszczególne produkty. Nazajutrz lub w kolejnym tygodniu możesz rozpocząć wyświetlanie kampanii, żeby zachęcić potencjalnych klientów do dokonania zakupu. Chęć posiadania produktu rośnie z dnia na dzień, co zachęca internautę do podjęcia decyzji zakupowej. Metoda ta sprawdza się przede wszystkim w przypadku sklepów internetowych, ponieważ pozwala pokazać wyłącznie te produkty, które mają największą szansę zakupową.

Modele na miarę Twoich potrzeb

Najczęściej wybieraną postacią reklamy RTB jest remarketing dynamiczny. Pozwala on wyświetlać reklamę konkretnego produktu, którym użytkownik zainteresował się, przeglądając Twoją witrynę. Oznacza to, że konsument zobaczy na banerze ostatnio oglądany model butów. Inną formą kampanii RTB jest remarketing statyczny, który polega na pokazywaniu wszystkim tego samego przekazu reklamowego. Celem kampanii jest przekierowanie użytkownika do określonego miejsca na stronie sklepu lub fanpage’a.

Rzuć na to okiem

Jeśli uznasz, że statyczny banner to za mało, możesz zlecić grafikowi przygotowanie projektu ruchomego banera. Oko ludzkie jest wyczulone na ruch, wiec z pewnością zainteresuje się atrakcyjnym obrazem. Ruchoma reklama ma sens, np. w kampanii promującej salon samochodowy czy też biuro podróży. Jeśli posiadasz asortyment, który warto pokazać w pełnej krasie, koniecznie wybierz dynamiczny baner.

Anna Hankiewicz
PR Manager

Bez kategorii
Share: / / /

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

© 2016 brandq.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.