Lipiec 1, 2015

Trendy w blogosferze w 2015 roku

Trendy w blogosferze w 2015 roku

Polska blogosfera rozpędza się coraz bardziej, oferując swoim czytelnikom naprawdę wartościowy content. Blogi zdecydowanym krokiem wyszły poza sferę stereotypowego internetowego pamiętnika. Jakie są trendy w polskiej blogosferze w tym roku?

1. Filozofia
Przede wszystkim, blogi przestają być prowadzone dla samego prowadzenia. Pisanie o wszystkim i o niczym nadal ma sens, ale pod jednym tylko warunkiem – jeśli wszystko będzie łączyło się w spójną całość. Za wszystkim, co publikuje dana osoba, musi stać jakaś idea, jakieś słowo-klucz. Publikacje przestają być przypadkowe, zdecydowanie więcej czasu poświęca się na planowanie i regularność.
2. Ilość czy jakość?
W tym wypadku nie ma żadnej reguły. Jedni blogerzy wrzucają materiały 7 dni w tygodniu, inni wolą usiąść nad tekstem przez kilka dni i końcowo dają swoim czytelnikom content przemyślany i dokładny, ale kilka razy w miesiącu. Kwestia częstotliwości wrzucania wpisów jest całkowicie indywidualną i nie ma ustalonej najlepszej drogi.
3. Nie szata zdobi blogera
Skończył się czas mody na dany wygląd bloga. Przeszliśmy już przez wszystko – od upodabniania się do portali, przez styl kafelkowy i magazynowy, na minimalistycznym kończąc. Żaden z nich już nie dominuje – teraz wszyscy chcą być „ładni”, ale mogą robić to wg swojego własnego gustu. Najważniejsza obecnie rzecz to czytelność – nie znajdziemy aprobaty dla jasnych napisów na ciemnym tle czy ogromnej ilości treści na małej powierzchni.
4. Estetyka
Wiele blogerów zrozumiało, że zdjęcia wykonywane telefonem nie są wcale dobrym uzupełnieniem tekstu. Coraz większą popularność zdobywają banki darmowych fotografii naprawdę dobrej jakości, ale wiele blogerów korzysta także z płatnych serwisów tego rodzaju. Poświęcenie czasu czy pieniędzy na estetyczne zdjęcie nie jest już niczym dziwnym.
5. Bloger, czyli człowiek orkiestra
Blogowanie niesie ze sobą wiele korzyści, a jedną z nich jest samorozwój. Wbrew pozorom, profesjonalne podejście do blogowania nie kończy się na naskrobaniu tekstu i jego publikacji. Trzeba być dobrych researcherem, aby wiedzieć, czym zaciekawić czytelników. Powinno orientować się w trendach graficznych, aby wiedzieć, jakiego rodzaju szablon zainstalować. Często blogerzy uczą się podstaw obsługi programów graficznych, ponieważ umiejętność ta wykorzystywana jest niemal codziennie. Prowadząc bloga człowiek zyskuje także znajomość mediów społecznościowych, umie zadbać o swój PR i markę osobistą, a nawet zna podstawowe zasady pozycjonowania stron internetowych. Blogowanie może nauczyć naprawdę sporo :)
6. Youtube, czyli nowa ścieżka
Wiele blogerów przestaje opierać swoją twórczość tylko i wyłącznie na pisaniu. Youtube daje możliwość dopełnienia bloga, rozszerzenia tematyki, dopowiedzenia tego, czego nie było w tekstach. Co więcej, to medium, w którym bloger może zaprezentować swoją osobę. Stylem pisania nie da się pokazać osobowości w 100%, wideo na to pozwala. Dodatkowo, taki format przekazywanych treści po prostu buduje większe zaufanie do twórcy.
7. Bez marki osobistej ani rusz
Blogerzy coraz bardziej rozumiemią zagadnienia public relations i zdają sobie sprawę z faktu, iż to nie blog ich określa, ale oni sami. W ostatnich miesiącach popularnym trendem jest podpisanie bloga do domeny z własnym nazwiskiem – nie chcemy tworzyć pod pseudonimem, chcemy, aby blog stał się częścią dużej całości, jaką jest marka osobista. Podobnie sprawa ma się w social mediach – społeczności buduje się nie tyle wokół twórczości, co wokół danej osoby. Teksty, zdjęcia czy vlogi to tylko dodatek uzupełniający wizerunek w Internecie.

Sylwia Koladyńska
Junior PR Manager

Bez kategorii
Share: / / /

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

© 2016 brandq.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.