Wrzesień 9, 2015

Wilki zdobywają szczyt marketingu

Wilki zdobywają szczyt marketingu

Wataha wilków w drodze na Wall Street zebrała się 8. września na networking’owym spotkaniu związanym ze światem startup’ów, nowych technologii i marketingu. Na Road to Wolves Summit zasmakowaliśmy tego, co organizatorzy przygotowali na 27-28 października w Warszawie, podczas konferencji Wolves Summit.

Podczas szkolenia poznaliśmy najnowsze techniki marketingowe, które skutecznie wypromują marki naszych klientów i połączą je z szeroką grupą odbiorców. Wyjątkowo pozytywne wrażenie wywarła na nas prezentacja ekspertki w dziedzinie marketingu – Basi Piasek, która od 10 lat zajmuje się sprzedażą w korporacjach, m.in. Procter & Gamble. Jej sukces w sprzedaży wynika z wiary w to, co oferuje swoim klientom bowiem odbiorcy czują, że jest przekonana o realnej wartości towarów lub usług, które proponuje. Mają poczucie, że obietnica dana podczas rozmowy sprzedażowej, zostanie wkrótce wypełniona. Basia uznała, że czas jest największą wartością dla człowieka. Obecni na sali słuchacze poparli ją, podnosząc na znak ręce w górę.

Budowanie kompetencji sprzedażowych często wymaga improwizacji i wyjścia ze swojej strefy komfortu. W pierwszej kolejności należy przebrnąć przez etap prospecting’u, czyli procesu klasyfikacji lead’ów potencjalnych klientów. Prelegentka podkreśliła, że biorąc przykład z biznesu Steve’a Jobs’a, należy zacząć sprzedawać już wtedy, gdy produkt jest w fazie doskonalenia. W rozmowie sprzedażowej powinny dominować pytania weryfikujące, czy posiadamy to, czego szuka nasz potencjalny klient. Należy unikać pytania: czy Pan/Pani jest osobą decyzyjną w firmie? O wiele lepiej zabrzmi: czy w proces decyzyjny zaangażowana jest jeszcze jakaś osoba, o której nie wiem i jaka jest jej rola? Być może w odpowiedzi usłyszymy, że nasz rozmówca bezpośrednio nie bierze udziału w akcie sprzedaży, ale być może ma silny wpływ na decyzję zakupową firmy, którą reprezentuje.

Pamiętajmy, że to fakty, a przede wszystkim liczby, sprzedają. W każdej sytuacji musimy być przygotowani na elevator pitch, czyli 30-sekundową rozmowę, w trakcie której zaprezentujemy wszystkie swoje atuty. W razie obiekcji ze strony klienta, które dotyczą ceny produktu lub usługi, należy nadbudować wartość, nie obniżając ceny. Jeśli klient uzna, że coś jest za drogie, warto poprosić go o porównanie z innym dobrem materialnym tudzież usługą. Wtedy przekonamy się, że „nie” wypowiedziane z ust klienta, nie zawsze oznacza negację i definitywne wycofanie z negocjacji.

Anna Hankiewicz
PR Manager

Bez kategorii
Share: / / /

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

© 2016 brandq.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.